Læring med IT - Igangværende
Social Inclusion of People with Autism Spectrum Syndrome through Virtual Reality
Formål
Projektet ’Social Inclusion of People with Autism Spectrum Syndrome through Virtual Reality’ (VRAA) har til formål at fremme den sociale inklusion af personer inden for autismespektret igennem brugen af VR-værktøjer. VR-værktøjerne udvikles af unge, der selv har autisme.
Læs mere: Social Inclusion of People with Autism Spectrum Syndrome through Virtual Reality
VALITS 2.0
Formål
VALITS 2.0 (Validating Informal and Transversal Skills for Disadvantaged and Low Skilled Persons) søger at udvikle redskaber, som kan hjælpe lavt uddannede og udsatte personer med at få anerkendt tværgående færdigheder og uformelle kompetencer.
IRENE
Formål
IRENE (Increase the empoweRment of adults and migrants with spEcific learNing disordErs) har til formål at strukturere og afprøve en metode, der gennem selvstudier skal lette læring af et fremmed- eller andetsprog hos voksne med indlæringsvanskeligheder, herunder indvandrere.
Work-VR - Piloting Virtual Reality for Language Learning in the Context of Employability
Formål
Projektet vil afprøve Virtual Reality-teknologien som metode til at øge flygtninge og indvandreres sproglæring og digitale kompetencer.
Læs mere: Work-VR - Piloting Virtual Reality for Language Learning in the Context of Employability
V-PAL
Formål
V-PAL (Video-Based Peer Practice Among Language Teachers) vil gøre det muligt for sprogundervisere at bruge videooptagelser i deres kompetenceudvikling og kvalitetsforbedring af deres undervisning. Målgruppen er lærere, som underviser voksne i andet- eller fremmedsprog.
QuaMMELOT
Formål
Formålet med QuaMMELOT (Qualification for Minor Migrants Education and Learning Open access - Online Teacher-training) er at indsamle viden og udvikle undervisningsværktøjer til inklusion af nyankomne tosprogede elever i almene klasser.
Digitalt - det er for børn
Formål
'Digitalt - det er for børn' er et projekt om brug af digitale medier i daginstitutioner, bl.a med fokus på kompetenceudvikling hos pædagoger, afprøvninger af ideer til forløb, udvikling af skabeloner til forløb, erfaringsopsamling og vidensdeling samt netværksopbygning.