Igangværende projekter


QuaMMELOT

Formål

Formålet med QuaMMELOT (Qualification for Minor Migrants Education and Learning Open access - Online Teacher-training) er at indsamle viden og udvikle undervisningsværktøjer til inklusion af nyankomne tosprogede elever i almene klasser.

Læs mere: QuaMMELOT


Digitalt - det er for børn

Formål
'Digitalt - det er for børn' er et projekt om brug af digitale medier i daginstitutioner, bl.a med fokus på kompetenceudvikling hos pædagoger, afprøvninger af ideer til forløb, udvikling af skabeloner til forløb, erfaringsopsamling og vidensdeling samt netværksopbygning.

Læs mere: Digitalt - det er for børn


Nordens dage

Formål
Med Nordens Dage ønsker vi at vække en interesse og nysgerrighed for Norden. Vi giver eleverne et større indblik i Nordens historie, geografi og den aktuelle hverdag.

Læs mere: Nordens dage


Nordlinjen



Formål

Projekt Nordlinjen handler om at være ung i Færøerne, Island, Grønland og Danmark. Det overordnede mål er at skabe en større bevidsthed og en større indsigt i det fællesskab, som de unge er en del af.

Læs mere: Nordlinjen


Nordpiloterne



Formål
Projektet handler om nabosprogsundervisning i folkeskolernes 5., 6. og 7. klasser. Nabosprogsundervisning anses som en genvej til fremmedsprogsundervisning, idet det åbner for nye muligheder for at arbejde med en sproglig opmærksomhed og mulighed for gennem ”det fremmede” at blive mere bevidst om eget sprog og egen kultur.

Læs mere: Nordpiloterne


Social Inclusion of People with Autism Spectrum Syndrome through Virtual Reality

Formål
Projektet ’Social Inclusion of People with Autism Spectrum Syndrome through Virtual Reality’ (VRAA) har til formål at fremme den sociale inklusion af personer inden for autismespektret igennem brugen af VR-værktøjer. VR-værktøjerne udvikles af unge, der selv har autisme.

Læs mere: Social Inclusion of People with Autism Spectrum Syndrome through Virtual Reality


IRENE

 

Formål
IRENE (Increase the empoweRment of adults and migrants with spEcific learNing disordErs) har til formål at strukturere og afprøve en metode, der gennem selvstudier skal lette læring af et fremmed- eller andetsprog hos voksne med indlæringsvanskeligheder, herunder indvandrere.

Læs mere: IRENE


Work-VR - Piloting Virtual Reality for Language Learning in the Context of Employability

 

Formål
Projektet vil afprøve Virtual Reality-teknologien som metode til at øge flygtninge og indvandreres sproglæring og digitale kompetencer.

Læs mere: Work-VR - Piloting Virtual Reality for Language Learning in the Context of Employability


V-PAL

Formål
V-PAL (Video-Based Peer Practice Among Language Teachers) vil gøre det muligt for sprogundervisere at bruge videooptagelser i deres kompetenceudvikling og kvalitetsforbedring af deres undervisning. Målgruppen er lærere, som underviser voksne i andet- eller fremmedsprog.

Læs mere: V-PAL


QuaMMELOT

Formål

Formålet med QuaMMELOT (Qualification for Minor Migrants Education and Learning Open access - Online Teacher-training) er at indsamle viden og udvikle undervisningsværktøjer til inklusion af nyankomne tosprogede elever i almene klasser.

Læs mere: QuaMMELOT


Hunt for Europe

Formål
EUROSIM (Hunt for Europe: Using Language Simulator in Culture & Language Integrated Learning) har til formål at støtte op om og styrke læringen af forskellige europæiske sprog og kulturer, og promovere europæiske sprog og kulturel forskelligartethed.

Læs mere: Hunt for Europe


Digitalt - det er for børn

Formål
'Digitalt - det er for børn' er et projekt om brug af digitale medier i daginstitutioner, bl.a med fokus på kompetenceudvikling hos pædagoger, afprøvninger af ideer til forløb, udvikling af skabeloner til forløb, erfaringsopsamling og vidensdeling samt netværksopbygning.

Læs mere: Digitalt - det er for børn


DIVERSITY

Formål
Formålet med projektet ’DIVERSITY: Including Migrants Through Organisational Development and Programme Planning in Adult Education’ er at sætte fokus på, hvordan den generelle voksenundervisning kan tilpasses til bedre at inkludere flygtninge/indvandrere, i stedet for at disse anses som en målgruppe, der kræver separate tilbud.

Læs mere: DIVERSITY


21C-SDG

Formål
21C-SDG (21st Century Skills in the Context of UN’s Social Development Goals for Pupils) har til formål at fremme kompetencer, som er essentielle for unges udvikling og succes i det 21. århundrede. Det omfatter kompetencer som entreprenørskab, kritisk tænkning, mediekendskab og kreativ problemløsning. 

Læs mere: 21C-SDG


Building Social Bridges by Entrepreneurial Thinking

Formål
Projektet ’Building Social Bridges by Entrepreneurial Thinking’ har til formål at opbygge og understøtte et entreprenørskabs-mindset hos socialt udsatte grupper, med henblik på at fremme en højere grad af social inklusion. Projektet ønsker at inddrage succeshistorier i form af rollemodeller, som har stået i den samme situation som målgruppen. 

Læs mere: Building Social Bridges by Entrepreneurial Thinking


PROM-PAR

Formål
PROM-PAR (Promoting migrants’ democratic participation and integration) sigter efter at styrke demokratisk deltagelse blandt migranter. Projektet er baseret på uddannelse i medborgerskab som grundlaget for demokratisk deltagelse samt udviklingen af selvtillid, kritisk tankegang og demokratiske normer.

Læs mere: PROM-PAR


Challenges of the Region: Depopulation Control, Development – best practices (DeCoDe)

Formål
Formålet med projektet er at udveksle strategier og gode praksisser omkring affolkningsproblematikker og diskutere, hvordan yderområder kan gøres attraktive.

Læs mere: Challenges of the Region: Depopulation Control, Development – best practices (DeCoDe)


FACE

Formål
Formålet med FACE er at forbedre viden og udvikle nye værktøjer til håndtering af online mobning blandt børn og teenagere.

Læs mere: FACE


IMPACT

Formål
Inclusion Matters: Using Performance Arts Towards Cohesion and Tolerance (IMPACT) har til formål at skabe dialog og bygge bro mellem lokalsamfund og flygtninge, asylansøgere og migranter ved hjælp af performance art.

Læs mere: IMPACT


EU Awareness

 

 

 


Formål
Projektet ønsker at styrke det europæiske medborgerskab ved at få en bedre forståelse af borgernes EU-skepsis samt oplyse og skabe debat om EU.

Læs mere: EU Awareness


D-Learning

 

Formål
Designtænkning anvendes normalt som metode til praktisk og kreativ løsning af problemer. D-Learning (Design Thinking as a Means to innovative Product Development in Adult Learning) vil tilpasse og overføre metodikken fra designtænkning til voksenuddannelsesinstitutioner.

Læs mere: D-Learning


Stronger Together - Prevention of Radicalization in Schools

Formål
Stronger Together – Prevention of Radicalization in Schools vil hjælpe med at forebygge radikalisering blandt elever i 10-12-årsalderen ved at udvikle et undervisningsmateriale, der består af fem moduler og et digitalt brætspil.

Læs mere: Stronger Together - Prevention of Radicalization in Schools


KNOW-HUBs

Formål
Projektet videreudvikler og tester konceptet ”3M: Mødested, Mediator, Motor” som en metode til at gøre voksenuddannelsescentre til videns- og innovationscentre i landdistrikter.

Læs mere: KNOW-HUBs


ARTEM


Formål
I ARTEM-projektet udvikles et nytænkende træningsforløb, der sigter mod at styrke interkulturelle kompetencer hos fagfolk eller frivillige, der arbejder med flygtninge/indvandrere, og mod at fremme kompetencer hos flygtninge/indvandrere, så de bedre kan inkluderes i deres nye lokalsamfund.

Læs mere: ARTEM


ELAINE 2.0

Formål
Formålet med projektet er, at praktikere inden for integrationsområdet får ny viden, deler erfaringer om integrationspraksis og får inspiration til nye løsninger på integrationsudfordringer både på europæisk og lokalt plan. Samlet set vil projektet bidrage til bedre muligheder for integration af flygtninge og indvandrere på europæisk og lokalt plan.

Læs mere: ELAINE 2.0

Kontakt

  • Banegårdspladsen 6, 1. sal, 7100 Vejle
  • +45 7681 3880
  • 579 80 06 36 13 35
  • 29 18 99 00

Vælg sprog

Søg i VIFIN

Tillad cookies

EU e-Privacy Directive

Denne side bruger cookies til bl.a. at godkende brugere der skal logge ind og navigation. Klik 'Ja tak' for at acceptere, ellers klik 'Nej tak'.

Mere om EUs Persondataforordning

Du har afvist at gemme cookies. Du kan lave denne beslutning om.

Du har tilladt at vores hjemmeside gemmer cookies. Denne beslutning kan du lave om.

VIFINs Persondatapolitik

Læs VIFINs politik for datahåndtering her.